Piața telecomunicațiilor din România a scăzut cu 1% în 2015, Orange este pe primul loc iar Digi vine puternic din spate


Piața de telecomunicații din Romania a înregistrat o evoluție considerabilă în ultimul deceniu.

Încercați doar să vă amintiți cam ce servicii ne erau oferite în domeniu prin anii 2000 dar nu încercați să comparați cu ce ni se oferă astăzi, diferența este prea mare, atât în ce privește costurile cât și calitatea și varietatea serviciilor.

Cu patru actori principali, Orange, Vodafone, Telekom și Digi, piața de telecomunicații din Romania nu duce lipsă de mediu concurențial și asta generează progres calitativ și prețuri corecte.


Din rapoartele anuale ale Orange România și extrasele puse la dispoziție de Ziarul Financiar, putem observa câțiva indicatori importanți în materie, astfel:

  • În anul 2015 piața de telefonie mobilă a înregistrat un declin de 2%, până la valoarea de 2,05 miliarde de euro.
  • Orange este lider în domeniu, cu peste 10 milioane de clienți.
  • În perioada 2011-2015 Digi și-a dublat portofoliul de clienți, ajungând la o cotă de 10% în 2015, față de 5,2% în 2011.
  • Orange și Vodafone au înregistrat mici scăderi față de anul 2011 iar față de anul 2014 Orange pierde și Vodafone câștigă clienți.
  • Pe parcursul celor 5 ani, Telekom este singurul operator a cărui cotă de piață scade constant. Vă amintiți campania agresivă dusă de Cosmote (actualul Telekom) prin anii 2006-2007 pe piața cartelelor preplătite care probabil i-a și adus mare parte din portofoliul de clienți.

În prezent, operatorul Digi, parte a grupului RCS&RDS, duce tot un fel de campanie agresivă, dar în zona abonamentelor la prețuri foarte mici și ofertelor la portare, care probabil a și generat creșterea constantă și destul de mare a portofoliului de clienți.


Sursa: ZF.ro

Niciun comentariu:
Write comentarii