Cotă de piață record de peste 50% pentru OnePlus în India, o țară cu peste un miliard de locuitori


OnePlus 5

În mod surprinzător, cel mai important smartphone-maker din segmentul premium din India nu este nici Apple, nici Samsung, ci este brandul chinez OnePlus, arată cele mai recente date ale unui studiu IDC.

Datele despre vânzările de smartphone-uri în trimestrul al doilea 2017 plasează OnePlus la o cotă de piață de 57%, în timp ce Apple are 38% iar Samsung deține doar 4%. Toate celelalte mărci ocupă restul de 1%.

Datele folosite pentru studiul IDC pentru această comparație nu iau în calcul vânzările offline ci doar pe cele online. OnePlus vinde telefoane în India în special prin intermediul Amazon, având doar un singur magazin fizic în Bengaluru.


În același timp, panourile publicitare din orașele indiene sunt pline de anunțuri ale rivalului chinez Oppo, care tocmai a primit permisiunea de a deschide magazine de vânzare cu amănuntul.

Se impune precizarea că OnePlus vine cu doar două telefoane - OnePlus 3T și OnePlus 5, iar Samsung, dimpotrivă, are o mulțime de modele, în timp ce Apple a adoptat strategia prețurilor agresive și a produselor exclusiviste.

Se remarcă faptul că 99% din piaţa de smartphone-uri premium din India este controlată de doar 3 branduri, OnePlus, Samsung şi Apple.

India reprezintă o miză importantă pentru producătorii de telefoane mobile, fiind vorba despre o țară în continuă dezvoltare, cu o populație de peste 1.3 miliarde de locuitori.


Niciun comentariu:
Write comentarii